Now the old king is dead, long live the king

hejsan hejsan.
det har varit en bra måndag idag började med att jag kände mig riktigt utvilad när jag vaknade vid tio i elva i morse , tog direkt tag i tvätten, tog ut pip & gick hem till mormor & solade lite på balkongen & snackade skit.
gick hem sen vid tolv för nicklas skulle komma hem & äta lunch plus att jag hängde tvätten & tvättade en maskin till.
efter nicklas hade gått så åt jag lite frukost, lite sent kanske men ändå & sen satte jag igång med att städa & flytta runder på lampor, för senare skulle patrik & rasmus (min morbror & min kusin) komma med min morfars gammla bar till mig.
så när dom kom med den blev det att flytta runder med den en stund tills jag blev riktigt nöjd!




så ställde jag den. men när nicklas sen kom hem efter jobbet blev det att mbler om hela storarummet & flytta baren til fönstena isället så här blev det


måste faktisk hålla med nicklas att det blev en aning lite bättre. men jag vill egentligen ha det som jag hade det från början :D. som sagt så är det morfars gammla bar som han köpte i malmö för ca 30 år sen haha, det kan vara lite roligt att ha den, är ju rätt nyfiken på min morfar som jag aldrig fick träffa. på baksidan av baren så är det tre hyllor som man kan ställa sprit på & uppe i vänstra hörnet är det en liten liten speldosa som både mamma & patrik berättat att morfar spelade på när han var full :) mamma sa även att hon lekte med den när hon var liten.
så jag är rätt stolt nu , patrik sa att den skulle stanna i släkten så det kommer den att få göra, nu är den i säkra händer :)
men nu ska jag gå & kolla på två & en halv män & sen sova det är ju trotts allt skola imorgon (om jag orkar vill säga - annars blir det ullared!)
ha det bra hejhej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0