mer jul ge mig, mer jul ge mig

hallå hallå, sitter i storarummet och äter en kvälls macka, ska snart ta mig en till. Nicklas kom nyss in genom dörren han säger att han är hungrig , vad ska man svara ? :s.
mamma väckte mig vid nio, för att jag inte skulle sova bort hela dagen. Så jag gick upp & tog ut pip, sen tog jag en kopp kaffe med mamma och hennes kompis marie. Sen körde jag och mamma till konusm och la undan två bröd jag ska hämta imorgon, dom tar alltid slut och det är riktigt julbröd man måste ha det! Sen körde vi och hämtade mormor, vi gav henne skjus till vårdcentralen. Sen bar det av till systembolaget och mamma köpte en del brännvin. Jag väntade med mitt ska nog inte dricka ändå juldagen eller nyårsafton. men får se hur de blir. Hämtade sen mormor och körde henne hem. Efter det åkte vi och kollade på världenssötaste hundvalpar. Det är en jobbarkompis till mamma som jag en gång jobbade för , ehh .. ah det blev rätt :) hennes hund är det som har fått valpar och jag var riktigt sugen på¨att köpa en! Dom var så sjuuuukt gulliga och jag ville ha med mig alla hem! tio stycken fanns det men jag fastande för två stycken, zoro & kenzo. Från början lutade det år kenzos håll, sen åt zoros, sen åt kenzo & sen åt zoro. Nu lutar det åt att jag inte ska ha någon av dom. Det blir mycket jobb. jag har redan pip & jag går i skolan när valpen är som minst, man fick ta hem dom den förste februari. Sen har jag mycket praktik också. Sen kom jag på att den klarar sig inte själv hela dagarna så det betyder att jag måste cykla hem ifrån skolan för att ta ut den & det vet jag att jag är för lat för. cyklar nog hem men skulle nog inte cykla tillbaka till skolan igen. Men jag får ta och fundera lite till. här är en bild på fyra av dom tio som jag träffade.


dom två till höger på bilden är mina alternativ. Söta va? jag blir gaaaaalen!!

Men nu vill nicklas att jag ska gå och lägga mig, som om jag skulle kunna sova nu? klockan är tio i nio :s. Men men får väl kolla på han när han sover som vanligt då. Ha det så bra och skriv gärna en kommentar om hur ni tycker jag ska göra med valpen. God natt Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0