it warms the inside just like it should

Hejsan, sitter hemma i storarummet & kollar på tv, morsan hon äter tacos. Gick till bussen runt kvart i åtta den går vid tio i, försenad så klart så den körde vid tio över åtta, så jag frös som en galning. När jag sätter mig på bussen läser jag lite och bara myser för det är alltid så varmt i bussen, när vi har kört förbi killeberg så lägger jag ifrån mig boken och blundar i vad jag trodde var två minuter. Det visade sig vara lite mer. När jag vaknade , ja jag somnade i bussen, så var jag i Broby. Hoppsan, hur hände detta. Jag stressar av bussen  jag är sjukt pissnödig och har endast varit i broby en gång i hela mitt liv, så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Som tur är ligger det en toa precis bredvid där bussen stannade & den var gratis, tur jag hade för hade bara sedlar i plånboken. Jag kissar i en kvart, känndes det som i alla fall, sen går jag en runda, hittar ett litet café , där inne får jag låna telefonen för jag har inga pengar på min egen. Jag ringer till mamma som skrattar som fan åt mitt misslyckande. DET VAR INTE ROLIGT! Sen tar jag en Mer och en liten kaka och börjar läsa min bok. Efter en och en halv timme går bussen tillbaka till osby, höll faktiskt på att somna då med, det är farligt att åka buss när man är trött. När jag kommer till praktiken så skrattar även annelie åt mig, för mamma hade klart ringt och berättat denna lilla bellman historian för henne. Jag kom till praktiken vid tjugo i elva, hur stor mening var det då?, Slutade vid kvart över två, satte mig på stationen i osby & fortsatte läsa.
Och nu är jag hemma, fryser som en liten nakenkatt & vill bara gå och lägga mig, funderar om jag kanske skulle göra det snart. dock är klockan bara fem snart, så det är nog inte en så bra ide ändå. somnar jag nu så somnar jag aldrig sen. kanske skulle gå bort till mormor en stund. Fast det är ju så satans kallt ute så vill nog inte gå ut heller.
Men men nu ska jag nog kolla på tv ett tag sen får vi se vad som händer. ha det bra Puss


jag en tuff kväll men tina & johanna :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0