I want your everything

hejhej,
Nu sitter jag här igen, i köket med radion på och teet i handen. Mamma jobbar till åtta skulle jag tro och nicklas jobbar så klart tills på fredag, jag hatar måndagar för det är då man reagerar mest på att älsklingen inte är hemma. Och på måndagar är det längst tid kvar tills han kommer hem :(. Men vi har haft en mysig helg. varit hemma nästan hela tiden, kollade på tv, på film med adde och anna, flickan som lekte med älden, väldigt bra! Vi har ätit lite gotte och ätit på sorello med jocce & johanna. Jag älskar helgerna när det bara är vi, nicklas och jag. Då mår jag som bäst!
men helgen har inte riktgti varit en dans på rosor heller trotts att det kanske låter så. Men det behöver vi inte ta nu.

Måndag som sagt, jag steg upp vid halv sju, tog ut hunden åt lite frukosrt och drack en kopp kaffe. Gick sen till tåget som självklart var försenat. men bara fem minuter. jobbigt ändå när man stressade till stationen!. Började jobba så fort jag kom till osby, gjorde vegetariska biffar. Det var stuvadde mackaroner och korv idag, men sen är det typ 10 barn som är vegeterianer, 10 som är gluten, 10 som är laktos & 10 som är muslimer och inte äter kött. det är mycket att hålla reda på. Men det kommer väl med tiden, än så länge har jag en liten lapp som jag kan titta på :)
Slutade vid tio över två och tåget skulle gå vid tio i tre, det var kallt och tyst och jobbigt och ensamt att sitta ute i 40 minuter helt själv. Tycker inte om APU:n! Men vi är inne på andra veckan, kan inte riktigt säga 'redan' men ändå så gick förra veckan rätt snabbt, får hoppas att denna veckan med gör det!

Men nu så ska jag sätta på en ny kopp tee & baka peppakakor sen läsa i min bor som jag fortfarade inte har börjat på! röven. ha det !




saknar min älskling !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0