J'veux ton amour, et je veux ta revanche

Sova, ja det skulle jag gjort för längesen.  Men det är svårt att ställa om sig att somna utan nicklas nu när han är iväg och jobbar. & det suger att denna slöa måndag har gått så sakta. Otroligt jobbigt. Jag steg upp runt tolv. Samtidigt som jag tog ut pip köpte jag mjölk & gick hem till mormor. När jag gick hem därifrån var klockan nog halv två- två. Jag kastade i lite tvätt i maskinen & sen gick jag ut en runda på byn. Tänkte att jag skulle ta tillfället i ackt och köpa mig lite nya jeans och lite tröjor på mellandagsrean. Men alla jeans som jag hittade och fastnade för kostade över femhundra spänn & det tycker jag är för dyrt när jag själv ska betala. får se om jag kan fjäska lite för min mor imorgon så hon kan köpa dom till mig. Det låter riktigt bra.
Men trotts att jag inte hittade något till mig själv så lyckades jag i allafall köpa en födelsedags present till mysan som snart fyller 1 år. Helt otroligt vad tiden går fort. Kommer ihåg förra året vid denna tiden, allt man kunde tänka på var när nina skulle föda & vad det skulle bli, hur den skulle se ut. Men nu fyller hon 1 år om två veckor & hon ska få ett prinsess kalas. Det kommer bli kul!

När jag kom hem sen, så slängde jag i en maskin tvätt till, diskade upp berget med disk som fanns i köket & plockade undan lite. Efter det så duschade jag hundarna. Pip tycker ionte om det och det har han aldrig gjort. Lucas var mycket skeptisk i början & vägrade gå in i badrumet. Så på med kopplet och jag fick dra han in i badrumet, det var knappt det gick så jag lockade honom med lite godis också. & han är ju bara en hund så jag fick in han i duschen. När jag väl blött ner honom vad det inte så farligt. Jobbigare var det för mig när jag var färdig & han skakade på sig var tionde sekund i en minut. Men det får man tåla. Sen så fönade jag honom torr, det går inte att torka han med handuk, han blir inte torr, jag försökte. Så istället hittade jag mig själv på storarums golvet med hårfönen i högsta hugg i nästan en timme innan han var någolunda torr.

Sen var jag utsvulten så jag gjorde lite köttfärssås & spagetti. Sen dess har jag tagit ut hundarna igen & bara suttit framför datorn & inne på blocket har jag suttit i tre timmar eller något nu. Har kollat efter ny soffa, nytt köksbord & taklampor. Men lampor har jag hittat på ikea så det blir kanske att jag köper dom imorgon om jag inte har något bättre för mig. 
Soffan är en hemlig än så länge men bordet kan ni få se :)


Vad kostar det undrar ni? jag kan bara säga att det är ruskigt billigt! Få se vad nicklas han säger, han vet inte så mycket än hehe. så kan det gå när man säger att jag får köpa & jag får inreda hur jag vill :) Jag gillar det!

Men nej nu är klockan tio i två & jag måste sova. Har mycket som måste kollas upp & fixas imorgon! Sov Gott allihopa. Puss


Kommentarer
Postat av: Johanna Loo

Snyggt bord Emmy. :) Vad kostar det?;)

2010-01-05 @ 09:12:25
Postat av: Stora syster!

Det bordet är värdelöst, Linda hade sånt innan. Och glasbord är ju hemskt att hålla rent. Köp nåt annat gumman, tänk inte på priset, utan att det ska va vettigt!

2010-01-05 @ 21:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0