a new pet?

jag vill ha ett till husdjur! En katt, en hund, en iller. vad som helst! förutom småkryp och typ spindlar. Så jag gick in på blocket och kollade runder lite, samma sak som jag har gjort dom senaste dagarna och jag hittar en leguan, pappa hade sånna när jag var typ 10-11 & dom är så söta! Inte slemmiga eller hårda överhuvvud taget, man ska inte dra förhastade slutsatser när det gäller sånna djur. Dom kan visst vara farliga men dom pappa hade var super snälla & väldigt mysiga!  Pappa hade tre, två honor och en hane. Hanen hade jag i mitt rum när jag var hos pappa, självklart hade han en bur men när han krafsade på glaset släppte man ut han & då gick han runder och kollade lite :) kommer ihåg att pappa gick runt och bar på dom. Den förste han hade, var en hona, vi fick dock inte reda på att det var en hona förens hon dog, så vi döpte 'han' till Börje. Börje satt på diskbänken när pappa lagade mat & kollade på :)
Man kanske skulle skaffa sig en, dom är ju för härliga. Nicklas är nog inget reptil djur skulle jag tro. Men det hade varit kul att ha en leguan, ovanliga djur. Jag hittade några fina bilder, ingen av dessa är dom som pappa hade, men dom är på pricken lika :) Tänk efter lite nu vad ni tycker innan ni säger att dom är äckliga, för det är dom inte.






Denna påminner mig väldigt mycke om 'Turbo', ödlan som jag hade i mitt rum. Han är sjukt lik den som är på bilden & turbo klättrade alltid i fönstrena och i soffan :)

Dom älskar ju sol! pappa hade en sele till Börje som han tog på henne när det var fint väder ute & gick en runda. Grannarna tyckte inte det var så populärt! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0