cause the lie becomes the truth

Hejhej, ligger ensam i sängen ikväll, nicklas han somnade på soffan, han är så söt när han sover så jag har inte mage att väcka honom, han vaknar ändå runt tre och undrar vart jag har tagit vägen & då kommer han in hit :) Jag har i alla fall en gnällig liten Pip här hos mig, han ligger och slickar på sina tassar tills dom blir helt röda, jag vet inte varför & jag vet inte hur jag ska få han att sluta, kan ju inte hälla svart peppar på han! så har någon av er ett tips eller två så säg gärna till mig!
Annars, så gjorde jag mat efter att jag varit ute med pip & hemma hos mamma och druckigt lite kaffe. Maten jag gjorde blev riktigt god. Fläskfile i dragonsås & ris, har aldrig gjort det innan men jag lyckades ganska bra tycker jag. När jag väl fick i köttet i stekpannan, men att skära fläskfile med dåliga knivar det är ingen hitt det ska jag lova! Så tillslut gav jag upp och använde den trogne kökssaxen istället !

Men jag fick dom i bitar ändå tillslut, en riktigt fin fläskfile bit hade jag inskaffat mig också, det är sånt som vi 'kockar' uppskattar, när jag visade den för nicklas skrattade han bara åt att jag tyckte den var så fin , nästan intakt :D
Men som sagt så fick jag ihop en väldigt god middag & nicklas han hör man på när han tycker om maten, 'åh, vad du är duktig' 'ohh' hehe, det är kul att laga mat till någon som äter som ett djur :)
sähär såg det ut när det var färdigt!

Mummsfillibabba :D
Efter maten åkte vi hem till gabbe, nicklas och han skulle fixa lite mera på hans bild & jag orkade inte sitta hemma & vara utan nicklas mer än nödvändigt så jag följde med. Och det var trevligt, gabbe är snäll & rolig! :P. Vi kom hem runt tio skulle jag tro, kurrade ner oss framför tv:n och helt plötsligt så somnade nicklas & där låg jag haha, så jag plockade undan lite & laddade kaffekokarn till imorgon bitti, tänkte ge nicklas frukost på sängen & vara en snäll flickvänn, för han får ju aldrig mat :)
Men nu ska jag läsa , ska försöka läsa ut 'ljudet av ditt hjärta' nu så jag kan börja på den fjärde boken :) Sen ska jag sova, hoppas jag somnar i någolunda vettig tid, trotts att klockan redan är över tolv :O oj vad tog kvällen vägen?! men men, GOD NATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0