A family of trees wanted to be haunted

Nu är jag hemma i min trygga ensamma vrå igen!
steg upp klockan fyra första gången idag, ringde till praktik-platsen och berättade att jag skulle ha ledigt idag för att åka till lunds universitet. Det var okej med dom. Så jag ställde om klockan på sju och sov i tre timmar till :) rätt skönt kan jag medela!
Steg upp vid sju när klockan ringde, tog ut pip & fixade till mig lite samtidigt som jag åt en macka och drack ett glas oboy. Plockade även upp lite här hemma, känns som att de ligger handukar överrallt, vet inte om lillsyrran duschade 17 gånger igår ? Jag hämtade lite tvätt som hängt över natten & vek den snyggt och prydligt. När klockan sen var tjugo över åtta gick jag hem till mormor och lämnade pip där. Sen begav jag mig till stationen och mötte Clara.
Hoppade på tåget som kom tio i nio, i ossby hoppade johanna och tina på. Då åkte vi vidare till lund.
Vandrade runt i kanske tjugo minuter innan vi hittade universitetet eftersom vi inte fått någon karta så fick vi snällt hitta det på egen hand. Men vi lyckades. Vi lyssnade på en föreläsning om det mesta som hade med utbildning och sånt där att göra. Sen gjorde vi stan i någon timme.
Åt en onyttig lunch på McDonalds sen kollade vi i en massa affärer, jag lyckades handla upp alla mina pengar (ooops) och de slutade med att jag hade köpt, två tröjor en bh och tre par trosor. Hade jag haft mer pengar fanns de mycket annat jag skulle köpt också ! Satan vad de är tråkigt att vara fattig! Får skärpa mig!

Vi tog sen tåget hem vid två tror jag. Så var hemma i älmhult runt tre. Då gick jag hem till mormor och tog ut hunden, sen drack vi en kopp kaffe. Min kusin & min morbror kom också upp en runda. Och eftersom lillsyster tog min nyckel i morse så fick jag cykla hem till mammas kompis som hade reserv nyckeln så jag kunde komma in.
Nu har jag precis duschat och testat allt som jag köpt en gång till! :) är nöjd med mina köp!

Ska snart föna håret och se om min storasyster hör av sig eller inte. Annars blir det sängen, ska upp tidigt imorgon ju! Klockan fem befinner jag mig på Cafe Deres i älmhult ! :)

Puss!

Kommentarer
Postat av: vico

tråkigt att vara fattig säger du? NO SHIT. Men ibland måste man faktiskt köpa (även om man har tunt med pengar) för att unna sig något och känna lite materiell lycka. De där plaggen har du säkert förtjänat!! ;)

2010-11-17 @ 16:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0