one blow from caving in

denna dagen började inte så bra. Jag som hade hoppats på att åka till skolan och göra en massa mumsig mat & små äta utav den hela dagen... men nej nej! Då försov jag mig först. och lyckades sen gå upp så jag skulle hinna med den andra bussen ifrån killeberg till älmhult. Fixade till mig lite och hittade lite kläder.
Sen beger jag mig med mina två super tunga väskor mot stationen och gissa vad som händer när jag är ca 400 m ifrån stationen ? Jo självklart kommer bussen och kör iväg innan jag hinner fram! De kändes inte speciellt bra alls!
Upprörd som jag är av situationen så ringer jag till min lärare som aldrig svarar och spelar in ett medelande där jag berättar hur klantig jag är såhär andra dagen av skolan..
De var bara att vända på klacken och gå tillbaka hem till linus som sover så sött här i soffan. Ska nog låta han sova ett tag till i alla fall!

Igår var en bättre dag. Skolan började, jag missade inte bussen, slapp betala för att vicky var snäll och lånade ut sitt busskort, fick i mig kaffe toast och saft. När jag kom hem sa mamma att hon hade en student-present till mig. Jaha? tänkte jag de är ju evigheter tills jag tar studenten så varför berättade hon de? Men efter tio minuter kunde hon inte hålla sig längre och ber mig blunda. Så de gör jag och försöker gissa vad det är jag håller i. Något hårt, halvstort, kartong , lite tungt.. ? nej jag lyckas inte gissa mig till de så jag öppnar ögonen och då har hon varit och köpt mig en helt ny , alldeles egen laptop!
Gissa om jag blev glad!! Jag har inte tjatat om att få en egen, men min mor är snäll så jag fick de ändå :) så nu slipper jag att vänta på datorn i evigheter för att mamma och mimmi alltid ska ha den före mig. FÖR NU HAR JAG EN EGEN! inte så dumt ska ni veta!

Men nu börjar de bli tråkigt att sitta här själv så ska se om jag kan väcka sömntutan..

:*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0