I know we’re strong enough.

God morgon. Fast morgon är det inte längre, vaknade vid halv ett på grund av att nicklas kom hem vid fyra typ och väckte mig så jag somnade inte om förrens efter fem, kändes kanon! inte
Men idag är det i alla fall lördag och det betyder att idag ska jag träffa min underbara klass och ha det mysigt hemma hos Tina :) Clara kommer och plockar upp mig vid lite i sex och då hämtar vi johanna. Får hoppas på en kanon kväll med mycket skratt , för det vill jag ha!

Nu, svar på en komentar jag fick igår tror jag av en Anonym.
Hur jag kan skylla på min far när jag är gammal nog att tjäna mina egna pengar och betala mitt eget körkort. Jag brukar inte dela med mig till folk jag inte känner om hur min pappa är. Men eftersom du attakerar mig så ska du får sanningen.

Min pappa är en överarbetad alkolist och har varit i flera år, ända sen jag var liten har han lovat mig saker jag aldrig fått, när jag och nicklas gick ifrån varandra fick jag bo hos han, han lovade mig att han skulle hjälpa mig med en lägenhet för är det något min pappa har är det pengar. Jag blev jätte glad och hittade lägenheten jag ville ha, då ville han inte betala. Jag flyttade hem till mamma som sov på soffan för att jag skulle få ett eget rum, hos pappa stog det två rum tomma och nyrenoverade men ändå låg mina kläder i en gammal bar i storarummet och min säng var hans soffa.
När studenttiderna började närma sig och det mesta var tvunget att fixas kom mina föräldrar överrens om att mamma skulle betala körkortet och pappa studenten, och sen tvärt om när det var min lillasysters tur. Inte mer än rätt eller? Min pappa betalade ett par skor och en klänning till mig. (trodde vi då) Resten fick min mamma betala plus att hon gjorde allt för att jag skulle få ta mitt körkort. Det är inte lätt att betala en student och ett körkort på en sjukskrivens lön när man har en dotter till att ta hand om. Hon gjorde allt hon kunde och jag fick min student precis som jag ville ha den, av mamma, inte av pappa. Mitt körkort fick läggas på hyllan när hon tillslut hade skulder upp över öronen.
Idag pratar mina föräldrar med varandra igenom advokater, jag har inte pratat med min far på flera månader och min  15 åriga lillasyster får ibland ett sms med orden "du vet att jag älskar dig" från pappa. Inget mer.
De sista orden jag fick ifrån min pappa var i ett sms, det löd såhär.

Skit på dig. Din manupilerade tonåring. Även du blir vuxen och klokare med tiden, det hoppas jag iaf. Då kanske du kommer att förstå. Lev ditt liv, men gör det med förstånd. Andra gör det. Sitt på öland och kasta skit på mig ett tag till. Mig gör det inget. Jag tål allt nu min lilla vän. Keep going on. Blir bara som vatten på en gås. Jag bryr mig inte, ingen annan heller. Sorry, daddy.

Nu kanske du förstår varför jag skylle på min pappa. Han är ett svin, en arbetsnarkoman som lägger pengar på hög och kan inte ge ett öre till sina döttrar. Jag vill inte ha hans pengar, jag vill att han bryr sig om oss. Men nu för tiden har jag ingen far och han har bara en dotter. Han är envisast på jorden tror han, men han känner inte mig. Detta slutar inte förrens han ber om förlåtelse. Tills dess kan han kyssa mig i röven.

:*

Kommentarer
Postat av: mimmi

Skrev verkligen din pappa ´skit på dig´???

Pappor MÅSTE älska sina barn, vem finns

det annars som ska stå upp för en?

Tar han hand om sin nya unge? Borde tagit hand

om de han hade innan...

2011-07-23 @ 23:06:50
Postat av: Jenny

Finaste Emmy. Blir ledsen när jag får läsa om vilket svin han är mot dig. Du vet ju hur jag har haft det så jag förstår dig fullt ut.

Love you!

2011-07-24 @ 17:31:00
URL: http://jennipop.blogg.se/
Postat av: mimmi

för det första, så är det inte jag som har kommenterat det där uppe där det står mimmi.

för jag viste redan allt det du skrivit.

så det är inte jag, men ja. vad säger man

'han vi kallade för pappa '

2011-07-24 @ 23:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0